5 najczęstszych przyczyn swędzenia skóry głowy

Anna Sobczak | Sie 5, 2021

5 najczęstszych przyczyn swędzenia skóry głowy

Swędząca skóra głowy to bardzo częsty problem. Może dotyczyć osób w każdym wieku. Istnieje wiele różnych przyczyn swędzenia skóry głowy, w tym alergie na substancje zawarte w produktach do pielęgnacji włosów, łuszczyca i infekcje grzybicze. W artykule odpowiemy na pytanie, jakie są najczęstsze przyczyny swędzenia skóry głowy, a także jak poradzić sobie z możliwymi skutkami wypadania włosów.

Objawy swędzenia skóry głowy mogą obejmować między innymi suchą skórę, pojawienie się małych guzków na skórze głowy, wystąpienie podrażnienia i zaczerwienienia, a także łuszczenie skóry głowy. Co jeszcze powinieneś wiedzieć o tej dolegliwości?

Przyczyny swędzenia skóry głowy

Jeśli borykasz się z problemem swędzenia skóry głowy, być może znasz też poniższe przyczyny.

1. Alergeny środowiskowe lub substancje drażniące

Alergeny środowiskowe i substancje drażniące to produkty wywołujące alergie lub problemy z oddychaniem. Nie ma jednego rodzaju substancji wywołującej alergie, a alergeny można znaleźć na przykład w powietrzu, którym oddychamy, bądź w kurzu, ubraniach czy olejkach do włosów.

Dobrym pomysłem jest uważne czytanie etykiet przed zakupem nowego produktu do pielęgnacji skóry głowy czy włosów. Jeśli wiesz, że masz alergię lub jesteś wrażliwy na określony alergen, ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z tego, co znajduje się w produktach, których używasz na co dzień.

2. Reakcje alergiczne na produkty do pielęgnacji włosów

Reakcja alergiczna na produkty do pielęgnacji włosów może być spowodowana różnymi składnikami. Jest to jedna z najczęstszych reakcji skórnych, która może być spowodowana przez wiele różnych składników produktów do pielęgnacji włosów. Na przykład niektórzy ludzie są uczuleni na naturalne olejki i mieszanki zapachowe. Inni są uczuleni na substancje obecne w szamponie do włosów, takie jak siarczany lub polyquaternium-37. Uczulenie na jeden składnik niekoniecznie oznacza, że będziesz mieć alergię na inny. Dlatego najlepiej uważnie czytać etykiety i unikać wszelkich nowych produktów.

3. Wyrywanie włosów może wpływać na swędzenie skóry głowy

Kiedy skóra głowy zacznie swędzieć, z całą pewnością będziesz próbował ją drapać, po drodze wyrywając włosy. To sprawi, że Twoja skóra głowy będzie jeszcze bardziej swędząca i podrażniona.

4. Sucha skóra głowy i łupież, a swędzenie głowy

Sucha skóra głowy i łupież należą do najczęstszych chorób skóry. Aby zwalczyć suchość i łupież, powinieneś unikać między innymi nadmiernego używania produktów do włosów, takich jak żele lub pianki, które mogą zatykać pory.

5. Infekcje grzybicze – przyczyna swędzenia skóry głowy

Infekcje grzybicze są zwykle przyczyną swędzenia skóry głowy. Grzyb w ciele zwykle rozwija się w wilgotnym i ciepłym środowisku. Do zakażenia najczęściej dochodzi w miejscach publicznych, a sama infekcja szybko się rozprzestrzenia, stąd ryzyko zachorowania rośnie.

Przyczyn swędzenia skóry głowy może być znacznie więcej. Jeśli jednocześnie doświadczasz wypadania włosów i jest to dla Ciebie niepokojące, możesz rozważyć  mikropigmentację skóry głowy jako skuteczny zabieg, gwarantujący zadowalające efekty.

Znaczenie mikropigmentacji skóry głowy

Mikropigmentacja skóry głowy to ważny zabieg dla pacjentów, którzy stracili włosy lub dopiero zaczynają łysieć. Procedura mikropigmentacji skóry głowy polega na użyciu mikro igły do ręcznego umieszczania niewielkiej ilości pigmentu w skórze głowy. Znaczenie mikropigmentacji skóry głowy jest więc bardzo istotne dla wielu pacjentów. Zabieg może służyć do zatuszowania łysiny lub nadania osobie z przerzedzającymi się włosami pełniejszego, bardziej młodzieńczego wyglądu.

Mikropigmentacja skóry głowy może również skorygować łysienie związane z urazami takimi jak oparzenia i blizny. Wybierając naszą klinikę mikropigmentacji skóry głowy masz gwarancję, że już podczas pierwszej wizyty dowiesz się, jakie są zalety zabiegu SMP i w czym może Ci pomóc. Procedura mikropigmentacji skóry głowy jest prosta, nieskomplikowana i gwarantuje natychmiastowy efekt.

Co to jest mikropigmentacja skóry głowy?

Mikropigmentacja skóry głowy to zabieg, który polega na wykorzystaniu tuszu do stworzenia pełnej, krótko ściętej fryzury. W ostatnich latach zabieg ten zyskał na popularności ze względu na zapotrzebowanie, na trwałe rozwiązania na wypadanie włosów. Procedura jest wykonywana przez doświadczonego specjalistę, który używa nowoczesnego sprzętu dedykowanego zabiegom mikropigmentacji medycznej. Stosowane przez nas pigmenty są najwyższej jakości, dzięki czemu efekt końcowy zawsze spełnia oczekiwania naszych klientów.

Niektórzy nasi pacjenci przechodzą ten proces zarówno ze względów medycznych, jak i estetycznych. Wraz z coraz częstszym występowaniem łysienia i wypadania włosów u mężczyzn, mikropigmentacja skóry głowy staje się bardzo popularną opcją. Zachęcamy do kontaktu z naszą kliniką, gdzie bardzo chętnie porozmawiamy o korzyściach płynących z tej procedury, a także odpowiemy na wszystkie nurtujące pytania.

Anna Sobczak

Właściciel Kliniki SMP